Sista mötet med banken

Spärrförbindelsen är klar och nu är vi snart igång!! 

Efter mötet med banken åkte vi till RK natursten och la ut plattor för att visualisera vårt blivande badrumsgolv. Vi har testat många varianter, men när jag ser denna kombination smälter mitt hjärta litegrann. Så klassiskt men ändå modernt och hållbart. Älskar det!

Den ljusa marmorn är "Bianco Cararra"
Den mörka marmorn är "Emperador dark"

(null)


Eftersom golvet kommer bli ett blickfång vill jag inte förstöra helheten och bryta av med små plattor i duschutrymmet för fallets skull, så jag hade tänkt mig en Unidrain. 
(null)

Och för er som inte är vanvettigt insnöade i byggahusochväljatvåmiljardersakersvängen förstår jag om ni inte har en aning om vad Unidrain är. 
Det är alltså ett alternativ till de vanliga golvbrunnarna som man istället kan placera intill väggen eller liknande. Detta gör att man i princip kan använda sig av vilken storlek som helst på plattorna i duschutrymmet. 
(null)

(null)

Blir plattsättarna galna på mig om jag kommer med det kravet också? 😅 nån som har en Unidrain hemma? Vad tycker ni? Tips mottages tacksamt. 

Imorgon är det black friday och jag hade tänkt fynda både induktionshäll och robotdammsugare som jag spanat in. Av en slump såg jag nu att jag kunde spara några tusenlappar och det tackar man ju inte nej till 😊 

Herregud, nu samlar jag vuxenpoäng så det står härliga till. 26år och tant. När blev en dammsugare roligare att köpa än skor?

Nåväl, på återseende imorgon! 


Allmänt, Badrum | |
Upp